Krievijas propagandai ir izdevies izskalot latviešu popmūziķu smadzenes

2012. g. 17. augustā. Papildināts 21. augustā.

Jūlijā beigās un augusta sākumā divās publikācijās par Krievijas propagandas un kultūras ietekmi Latvijā, analizēju, kādās formās izpaužas Kremlī pie varas esošo politisko spēku ietekme Latvijā. Viena no tām ir Jaunais Vilnis un Latvijas popkultūras sfēra vispār. Neskatoties uz to, ka Latvija ir uzskatāma par piederīgu Rietumu civilizācijai un kultūrai, latviešu popmūziķu vairākums sevi vairāk identificē un saista ar Krievijas kultūru. Sevišķi ar Kremlim lojālo popkultūru, kas pa 12 Latvijā raidošām radiostacijām krievu valodā un desmitiem krievu TV kanāliem integrē latviešus krievu popkultūrā.

To apliecina arī šodienas pikets pie Krievijas vēstniecības, kas bija vērsts, lai atbalstītu Krievijas grupu Pussy Riot, kas tiek tiesāta par valdošā režīma (Putina) kritiku, ko tās veikušas pareizticīgo baznīcā Maskavā (izrādās, ka baznīcā Krievijā neko kritisku par Putinu nedrīkst ne teikt, ne dziedāt?!).

Piketētāju rindās nemanījām ne Kauperu no Prāta Vētras, ne Reiniku, ne Frīdenbergu, ne citkārt politisku aktīvo Rajecku, ne Puzikovu, ne Raču, ne Mīlgrāvi un visus citus kāviņustursauc….

Viņi un visi pārējie latviešu skatuves “elki” un to gani šoreiz bija īsti zaķupastalas un Kremļa propagandas nozombēti upuri, kas izlikās, ka presi nelasa un neko nezina par skandalozāko tiesas prāvu kaimiņvalstī un par dziedātājām, kurām atbalstu pauž Rietumu pasaules lielākās popmūzikas zvaigznes Madonna, Makartnijs, Bjorka, Stings, Red Hot Chili Peppers un citi. Ar Rietumu popzvaigznēm latviešu popmūziķi negrib sevi identificēt.

Turklāt, dīvaini, ka tā uzvedas latvieši, kas sevi dēvē pat par rokmūziķiem, jo roks vienmēr ir bijis protests un izaicinājums iesīkstējušām tradīcijām, protests pret netaisnību un bieži arī politiski angažēts.

Nezin vai šāds politisks komformisms vai analfabētisms ies pie sirds pat Krievijas progresīvajai publikai, uz kuru cer Prāta Vētra, kas gatavojas Krievijas iekarošanas tūrei, ja pat Madonna, Stings, Red Hot Chili Peppers  un citas Rietumu zvaigznes koncertu laikā Krievijā pauda demonstratīvu atbalstu Kremli kritizējošam Pussy Riot meitenēm un saņēma nedalītu publikas atbalstu.

Kauns, ka Latvijas popmūziķi demonstrē savu lojalitāti Kremlim un tā lojālajai Krievijas popsai, kas baidās pat iepīkstēties par vārda brīvības apspiešanu Krievijā. To redzējām arī Krievijas režīmam lojālo popmūziķu koncertos Jaunajā Vilnī.

„Kauperiem”, “Reinikiem” „Rajeckām” un pārējiem jau nu gan nevajadzētu trīcēt un drebēt, ka Putina roka tos sasniegs Latvijā, taču aprobežotība un mentālās bailes no lielā lāča izskatās ir stiprākas par principiem. Ja tādi ir.

Par to pašu: 

21. augustā uzzinājām, ka tomēr ir atradies viens drosmīgs latviešu mākslinieks ar vārdu, kas nebaidās atklāti nostāties vajāto mākslinieku pusē. Tas ir Alvis Hermanis, kas savu jaunāko pirmizrādi Zalcburgas festivālā  ir veltījis  Pussy Riot atbalstam. “Jā, tā ir patiesība. Šo pirmizrādi veltīju Pussy Riot atbalstam,” teicis A.Hermanis portālam Diena. Vai būs vēl kāds, kam svarīgas vērtības, par kuru aizstāvēšanu  Krievijā spundē cietumā  māksliniekus?

Latviešu režisors Alvis Hermanis velta izrādi Pussy Riot.

Dainis Īvāns par Pussy Riot un Latvijas drošību

Par Krievijas  ietekmi Latvijā

Krievijas ietekmes sfēras

Pussy Riot tiesa  

Rietumu zvaigznes atbalsta Pussy Riot

Kā Krievijas ietekme apdraud Latviju

Jaunais Vilnis un Krievijas kultūras imperiālisms

Advertisements

47 thoughts on “Krievijas propagandai ir izdevies izskalot latviešu popmūziķu smadzenes

  1. Es galīgi nevaru piekrist apgalvojumam par Kremļa propagandas nozombētajiem upuriem, kas izliekas, ka presi nelasa un neko nezina par skandalozāko tiesas prāvu kaimiņvalstī un par dziedātājām, kurām atbalstu pauž Rietumu pasaules lielākās popmūzikas zvaigznes Madonna, Makartnijs, Stings, ….”
    Varbūt, ka arī nelasa presi un neko daudz nezin. Bet kā lai stājas vienā rindā ar pussy atbalstītājiem(pat,ja zin šo stāstu un domā līdzīgi, ka sods ir bargs), ja tur ir arī otra plakne.
    Domāju, ka ir ļoti, ļoti daudzi, kuri politiku ar baznīcu nejauc. Viņiem baznīca ar tās tradīcijām ir atsevišķa no politikas, cīņām vai intrigām. Viņiem baznīca ir vieta, kur satikties un parunāties ar Dievu.Kur laulāties un kristīt bērnus, iet pie grēksūdzes un saņemt sakramentu.Viņi nekad nesapratīs un neuztvers šo pussy izgājienu baznīcā kā akciju, lai pievērstu uzmanību kādai politiskai problēmai. No viņiem to nevar prasīt, it sevišķi pēc turpinājuma Ukrainā, kur kaila meitene ar motorzāģi nogāza krustu ar visu Pestītāju.
    Kā nosaukt to-par nozombējumu, ļaunumu, visatļautību?…Kā justies un darīt tiem, kurus tas skar tieši un skarbi?
    Protams piedot, bet pa spalvai neglaudīt.

    • Krievijas baznīca ir cieši saistīta ar politiku. Meiču protests bija tieši par šo tēmu. Piekrītu, ka baznīcai nevajadzētu “pīties ar politiku” un saglabāt savu tīrību un neskārtību.

      Jā, vajadzētu! Protams. Taču tā nav. Baznīca aktīvi atbalsta Putina klanu un ja arī “kāds” to negrib saskatīt, tad tas tomēr neatbrīvo no atbildības. Var jau iecirsties savā naivumā un spēlēt “sunīšus” aizsienot acis un saucot – “meklē mani!”
      Tie, kas to “nekad neuztvers”, patērē Putina propagandas dušu un pieņem vēlamo par esošo. No “viņiem” var prasīt atbildību savas tautas un nākotnes priekšā. Var prasīt.

      Tas, ka skandaloziem notikumiem seko lēti parodējumi (krusta zāģēsana) ir veca lieta un tai nav nekāda sakara ar jautājuma būtību – cilvēka tiesībām paust savus uzskatus publiskajā telpā, kas var būt arī baznīca.

    • Dīvaini. Kā var neredzēt acīmredzamo… Kur te ir runa par baznīcu šī vārda īstajā nozīmē un tās jaukšanu ar politiku? Tas, ka protesta vieta bijā baznīca (ēka)? Krievijas pareizticīgie klerikāļi jau sen inkorporēti valsts pārvaldes sistēmā un tos no politikas atrauti skatīt nav nemaz iespējams. Un, ja vien es pareizi esmu sapratis protesta būtību, tad tieši pret to (tas ir, tieši Jūsu viedokļa aizstāvēšanai par labu) protestēja tās meitenes.

      “Viņi nekad nesapratīs un neuztvers šo pussy izgājienu baznīcā kā akciju, lai pievērstu uzmanību kādai politiskai problēmai. No viņiem to nevar prasīt… ” Nu ja viņi nekad nesapratīs, tad jau viņi nemaz nav tādi īsti mākslinieki un diez vai kādreiz spēs lidzināties Madonnai… Un kamdēļ gan no viņiem to nevarētu prasīt? Raksta autorei ir pilnīga taisnība sakot:”nozombētie” un “komformisti”. Es eizēm grozos tajā sabiedrībā un labi redzu kādi noskaņojumi tur valda. Labi atceros, ko man atbildēja daži paziņas šajās aprindās, kad pirms “valodu referenduma” vērsos pie viņiem ar aicinājumu iesaistīties “Pret” kampaņā. Dulles baltās lapiņas ir šīs atbildes kvintesence. Nevēlēšanās atraisīties no neiedomājama naivuma un permanentas infantilitātes kultivēšana ir viena no galvenajām īpašībām, kuru mūsu “šovbiznesa krējums” pārņēmis no krievijas kolēģiem.

      Parasti tie cilvēki, kuri tik stingri pieturas pie kādas formalizētas institūcijas ārējaās etiķetes paradumiem, ka gatavi par sīkākajām atkāpēm citus nomētāt ar akmeņiem, ir visai maz informēti (ja vispār) par š;īs institūcijas (šajā gadījumā baznīcas) idejisko saturu. Un mūsu mūzikas zvaigžņu pieķeršanās notikumu formai ir pārāk nomācoša lai paliktu aizkustinoša. Domāšana klišejās māksliniekam nemaz nepiestāv.

      • Parasti tie cilvēki, kuri tik stingri pieturas pie kādas formalizētas institūcijas ārējaās etiķetes paradumiem, ka gatavi par sīkākajām atkāpēm citus nomētāt ar akmeņiem ………… Un nez kādēļ tieši šos vārdus man gribās piedāvāt izlasīt tiem, kas uzbrūk Prāta Vētrai un citiem. Tās ir viņu tiesības izteikt vai neizteikt viedokli par PR lietu! Un ja izteikt, tad izteikt tādu, kādu uzskata par vajadzīgu. Citādi “pareizā brīvība” ir atļauta tikai vienā noteiktā “pareizā” virzienā un veidā. Vieni drīkst izdarīties baznīcā, bet citi nedrīkst par to pat klusēt, viņiem noteikti tas ir jāatbalsta!

        Ar “labiem nodomiem” krievu tautai uzspiestie padomi tikai nostiprina viņu valdības kultivēto Rietumu ienaidnieku tēlu. Viņiem pašiem jānoiet savs ceļš, un atļaušos šaubīties, vai mēs esam daudz gudrāki.

        • Nevienam nekas nav jādara “obligāti”, taču ir procesi un reakcijas, kas civilzētajā pasaulē ir pieņemtas. Piemēram, pirms ejam iekšā svešā mājā, mēs novelkam dubļainus apavus. Tieši tāpat ir nerakstītas normas (pieklājība), kas pieprasa paust solidaritāti ar amata brāļiem, kuriem klājas slikti.

          Tā ir elementāra pieklājība. Līdzjūtība. Taktiskums.

          Palīdzēt cilvēkiem, kurus pazemo un vajā. Viņiem/viņām vajadzīga cieņa un atbalsts. Jā, to var arī nedarīt. Var uzvesties barbariski un egoistiski un nospļauties uz to, ka Putins ir iesprostojis cietumā jaunas sievietes – mākslinieces par viņu māksliniecisko un politisko protestu baznīcā. Var un drīkst to ignorēt. Yes.

          Var ignorēt visu un par to zviegt, apņirgt. Jā tā var un drīkst rikoties un mūsu “mākslinieki” tā arī dara. Rausta plecus un tēlo, ka “tā nav viņu cūka un druva”.

          Jā, tā var darīt, taču humāni tas nav un cilvēka cienīgi arī ne. Secinājumus par šo rīcību mēs jau esam izdarījuši.

      • Augusts 20, 2012 plkst. 8:09 pēcpusdienā rakstīja: Piemēram, pirms ejam iekšā svešā mājā, mēs novelkam dubļainus apavus. ……. Pilnīgi piekrītu šim formulējumam. Un tieši tāda sajūta man ir par akciju baznīcā – kāds demonstratīvi iegājis ar netīriem zābakiem. Un neko nelīdz apziņa, ka tur jau iekšā esošais saimnieks stūrī ietaisījis čupu… Par mākslinieku solidaritāti kā pienākumu (?) lai spriež paši mākslinieki. Es palieku pie tā, ka cilvēks var būt arī vienkārši cilvēks ar sajūtu par netīriem zābakiem un arī mākslinieks pēc profesijas. Un sava pirmā daļa viņam nav jānodod savas otrās daļas dēļ.

        • Nē, jums nepiekrītu.

          Diktaturas mēdz pakļaut mākslu un māksliniekus.

          Mākslas misija ir būt drosmīgiem “ar acīm vaļā”. Nevis kādam izdabājošiem.Tā ir tāda pati atbildība sabiedrības priekšā kā ārstiem Hipokrata zvērests.

          Tik vienkārši tas ir. Diemžēl mūsu valstī pastāv šīs PSRS laika diktatūras sekas un mākslinieku iztapība varas priekšā ir fakts. Tā tas ir visās diktatūras.

          Tā ir visu postkomunistisko valstu nelaime. PSRS laiks ir iemācījis daudzus baidīties no varas un “nespļaut pret vēju” un šī liekulība tiek nodota tālāk.

          Protams, ka liela loma šodien ir arī komerciālajiem apsvērumiem.

          Taču patiesi un īsti mākslinieki šo savu misiju apzinās un ir gatavi zaudēt zināmu daļu naudas augstāku principu vārdā. Pirmēram Makartnijs, Stings u.c.

          Īstai mākslai nav divas daļas. ir tikai viena un tā nes sev līdzi atbildību. Mūsējie to vai nu nesaprot vai izliekas, ka nesaprot.

          • Kādi gan varētu būt zaudējumi Makartnijam vai Stingam par bezmaksas publicitāti? Jūs laikam jokojat 🙂 Par mākslinieka misiju nespriedīšu “no augstiem plauktiem”. Es viņiem par misiju nemaksāju, viņi pelna paši. Varbūt tikai Hermanim, kurš šodien izrādi festivāla ietvaros velta Pussy Riot. Ņemot vērā citus viņa iepriekš paustos uzskatus, man tas pagaidām nav īsti saprotams, tādēļ nekomentēšu. Vēl šodien Latgales mūziķi paziņoja, ka sods par šādu rīcību ir pārāk bargs. Ievērojiet – neattaisnoja, bet vēlēja vieglāku sodu.

          • Mani personīgi pāsteidz “šūmēšanās” ap Pussy Riot Latvijā. Pārsteidz arī “mākslinieku” lielais sašutums, ka no viņiem “kaut ko tādu” pieprasa, kā solidaritāti ar krievu kolēģēm.

            Laikam tāpēc jāpaskaidro, ka performance ir mākslas veids. Viņas ar to nodarbojas, provocējot publiku (apzināti). Jūs nevarat aizliegt māksliniekam lietot ” 100% savu mākslas valodu” un pārmest, ka viņa māksla aizvaino baznīcas ķieģeļus.

            Liekas, ka pie mums Rīgā, Alūksnē vai Bauskā šāda māksla nav iepazīta un cilvēki (ieskaitot vietējos māksliniekus) nesaprot par ko ir runa Pussy Riot “dumpī” baznīcā.

            Šis mākslas veids nav nedz pornogrāfija (kā to norāda daudzi sašutušie LV recenzenti) nedz bezkaunība nedz huligānisms.
            Tā ir performance, heppenings un man nācies piedzīvot šādas mākslas izpausmes un tās nekad nav patīkamas apkārtējiem.

            Jā, tāda ir šī māksla. Tā ir jauna un tai ir tiesības ekskstēt un mums jāmācās to saprast. Acīm redzot varam pieprasīt , lai par šo makslas žanru plašāk runā kultūras un mākslas pārraidēs TV un radio un cerams, tad ari cienījami žurnālisti, mūziķi un juristi Latvijā nejauks performanci ar pornofilmu vai huligānismu. Vai paskaidrot vēl?

      • Es saprotu kas ir performance. Vakar TV runāja kāds musuļmanu garīdznieks, kurš teica, ka meitenes par tādu izdarību mošejā tikai mazliet sarātu. Bet es neticu, jo tikai par tāda apģērba valkāšanu dažā musulmaņu valstī pienāktos pēriens ar koka nūjām. Kur nu vēl lēkāšana dievnamā!

        Problēma mūsu šajā diskusijā ir Jūsu rietumnieciskā izpratne par to, kā ir pareizi pēc “modīgajām grāmatām”, un mana izpratne par to, kā šeit un tālāk uz austrumiem ir, kā mēs lietas sajūtam.

        • Man šķiet, ka es “šī lietas sajūtu” tāpat kā visi citi šejienieši. Izjūta par to “kas ir taisnīgi” un “kas nav taisnīgi” nerodas no “modīgām grāmatām”, bet no audzināšanas, izpratnes par godīgumu un negodīgumu, ētiskumu un uzdrošināšanos aiztāvēt Davidu pret Goliātu. Dzīvojot paralēli Latvijā un Zviedrijā, es redzu, kā sabiedrība ir attīstījusies un kā šī attīstība aizvilkusi sev līdzi labas un sliktas lietas cilvēkos.

          Pats labākais ko progress mums var nodrošināt ir spēja un uzdrošināšanās spriest pašiem, neatkarīgi no autoritātēm. Šajā gadījumā krievu meitenes, kas apzināti uzmauc galvā ākstu maskas un mērķtiecīgi sarīko karnevālisku lūgšanu baznīcā – lai debesu spēki atbrīvo Krieviju no Putina, ir pelnījušas cieņu par savu uzdrošināšanos veikt šo performanci.

          Jā, šādas akcijas parasti ir ļoti sakāpinātas un uzkrītošas un tāda bija arī šī akcija. Pasakiet mani kur šeit – šī notikušā protesta izpratnē, ir rietumnieciska un kur austrumnieciska izpratne?

          Krievijā ir diktatūra, baznīca konsolidējusies un atbalsta diktatūru un meičas protestē tāpēc baznīcā, lai pievērstu problēmai sabiedrības uzmanību!

          Kāpēc šo aktu LV saprot citādāk nekā Parīzē vai Malmē? Kāpēc?

          • Man pat nekas nav jāizdomā, varu tikai citēt: “Pats labākais ko progress mums var nodrošināt ir spēja un uzdrošināšanās spriest pašiem, neatkarīgi no autoritātēm.” Sandra, ļaujiet mums to un nepārmetiet mums par to! 🙂

          • Patiesība jau atklāsies pati. Tikai jāpagaida…kādu laiciņu kamēr ledus izkūst…pa starpām būs jāiztur apvainojumi un lāsti, bet tas ir normāli. 🙂 Es saprotu cilvēkus, kas ir nikni un nesaprot un 100% pieļauju, ka visiem nav jādomā tā ka domāju es. Viss būs un notiks!:)

  2. Neredzu iemeslu, lai Prātva Vētra bojātu sev reputāciju un peļņas iespējas Krievijā. Pie tam, katram var būt savs viedoklis par notiekošo Krievijā un par konkrēto tiesas prāvu, bet noteikti neuzskatu, ka “rietumu” nostāja ir tā pareizākā, jo katrai valstij ir savi plusi un mīnusi. Tas, ka spriedums bija bargs ir viena lieta, bet jautājums par nepieciešamību tiesāt pārkāpējas viennozīmīgi netiek cilāts, jo pārkāpums bija un par savu rīcību ir jāatbild. Starp citu pie mums par huligānismu pēc Krimināllikuma 231. panta pirmās daļas var dabūt divus gadus cietumsoda un tulīt arī par 13. janvāra grautiņiem, kāds saņems iepriekšminēto sodu. Tā kā pirms pakļauties “rietumu” propogandai un atpelnīt par propogandu maksātos līdzekļus, būtu labi izanalizēt pie mums notiekošo, lai nebūtu klasiskais varianst, ka citam skabargu acī ieraudzīs, kamēr pašam baļķis nepamanīts stāv.

    • Ja nepatīk atzīt, ka Putina Krievijā baznīca ir cieši saistīta ar Putina politiku, tad tie, kas grib – izdomās 100 iemeslu, kā apsaukāt un kompromitēt Pussy Riot. Ja suni grib sist, tad koks vienmēr atradīsies.

      Jūs gribat viņas sist un saukāt par prostitūtām, jo ko gan vēl briesmīgāku var pateikt par jaunu sievieti, kas uzdrošinās “būt nepaklausīga” kungiem un varai.
      Apmelojumi kļūst vajadzīgi tad, kad vairs nav argumentu konstruktīvam dialogam.

      Baznīca (te un tur) ir publiska telpa un katrs var izteikties gan uz ielas, gan baznīcā.
      Viņas var arī neprast dziedāt un uzvesties kā vēlas ar vai “bez vistām”. Tam nav nozīmes.

      Pati galvenā ir viņu iespēja pateikt baznīcā to, ko viņas vēlējās deklarēt priekšvēlēšanu kampaņas laikā Krievijā – nost ar Putinu!

      Mēs esam dažādi un telpas izjūtam un saprotam atšķirīgi. Likumus un nodarījumus tāpat. Indonēzijā var dabūt cietumsodu arī par skulptūriņas galvas noglaudīšanu un tas nozīmē, ka, jo tumsonīgāka sabiedrība, jo bargāk tā izturas pret kulta normu nerespektētājiem.
      Esmu pārliecināta, ka “kultisms” ir tumsonības pazīme (nevis cienijama norma) un pret to ir jācīnās un jādeklarē atvērtās, laipnās un labvēlīgās pasaules principi.:)
      Es nepakļaujos nekādai “rietumu” propagandai un vienmēr skatos savām acīm uz notiekošo. Man vienalga, ko domā Latvijas “etablētie un pieradinātie” slāņi par šo lietu un es analizēju gan Latvijā, gan pasaulē notiekošo, izejot no sava viedokļa. Man nevajag amatus un skauģus es redzu jau pa gabalu. Stalkeru arī man netrūkst un tas ir faktiski lieliski. 🙂 Tā kā Jums neizdosies man pielīmēt “birku”. Nav pamata. Būsim godīgi arī šajā spēlē.
      Meičām ir piespriests gigantisks sods un ja viņu vietā būtu melns rokeris, tad iespējams, viņš būtu varonis.
      Te jāņem vērā arī tas, ka viņas ir sievietes un pie kam – izaicinošas.

    • Starp “lielāku” citu – pie mums šāda rīcība nav vrtējama kā krimināli, bet gan administratīvi sodāma. Un te nu pierādās raksta autores teiktais par Kremļa propagandu – Kremlis pasaka, ka tas bija huliganisms un mūsu ļautiņ neizvērtējot teikto sāk lasīt LR krimināllikumu. Labāk no sākuma pajautājiet kādam LR prokuroram vai ir pareizs kvalificējums…

  3. Man grūti lasīt visu rakstu, komentārus utt. Kādēļ gan tieši Latvijas popmūzikai būtu jāglābj rietumu propogandas sačakarētās meitenes? Kādēļ to nedara Zviedrijas valdība vai Sandra Veinberga personīgi? Aizbrauciet uz Maskavu un dabūniet ar steku pa zobiem kā Kasparovs pie Pussy Riot tiesas nama (pasaules čempions šahā, ja kas). Sandra, pajautājiet Kasparovam, vai viņš patiešām ir priecīgs, ka viņam jāieiet (jā, jāiet kā piespiedu pasākumā) aizstāvēt neapdomīgas meitenes, kuras savu (arī manuprāt pareizo viedokli) izteikušas šādā veidā. Domāju, ka atbilde ir skaidra. Ja vēlaties salīdzinājumu, atminieties Latvijas situāciju. Varam runāt par Brīvības pieminekļa čurātājiem. Varam runāt par Visu Latvijai Iesalnieku, kura izteikumi twitterī pirms gada ir diezgan līdzīgi šim gadījumam – pēc satura neapstrīdami, bet nepieņemami vietā, apjomā, laikā. Interesanti būtu atrast Jūsu reakciju uz to dienu notikumiem 🙂

  4. Cien. Veinberga! Pamēģiniet atbildēt: Kāds būtu rezultāts, ja kādā Ņujorkas mošejā, sinagogā vai baznīcā līdzīgā veidā meiteņu grupa ar līdzīgu nosaukumu protestētu pret Obamu? Vai šīs meitenes tiktu cauri bez aresta un cietumsoda? – ļoti šaubos! Ja kaut kas līdzīgs notiktu Izraēlā, tad ticamāk viņas dabūtu lodi pierē no vietējā apsarga kā iespējamās arābu teroristes un līdz tiesai nemaz netiktu.
    Lielā Pussy Riot atbalstīšana skaidri parāda dubultu morāli. Un vēl, uzskatu, ka nekādi protesti nedod tiesības aizskart reliģiskās jūtas – no ticīgo viedokļa tā bija ņirgāšanās par reliģiju. Baznīcā tabernakuls, altāris ir pašas svētākās vietas un ticīgie bez ceļu locīšanas šai vietā neiet, bet te kaut kādas bļāvējas var atļauties tur iet un izkliegt politiskus saukļus!
    Jūsu doma, ka šāda necieņa pret ticību ir pieļaujama tāpēc, ka baznīca saistīta ar Putinu, ir dumja. Ticīgie iet uz baznīcu Dieva, nevis Putina dēļ. Ja Kristus vietā būtu Putins, tad to varētu pārmest. Putini nāk un iet, bet ticība Dievam ir un būs.

    • Vispirms nesaukāsimies, ka esmu dumja, un būsim pieklājīgi, lai arī kā Jums mani uzskati nepatīk. Es Jūs neatļautos nekad tā saukāt zem Jūsu raksta.
      Arī Krievijā valsts ir atdalīta no baznīcas. Tāpēc civilizētā valstī ar divu gadu ieslodzījumu nesoda par tā saucamo zaimošanu.
      Ja būtu cietis baznīcas īpašums, tad cita lieta. Varētu par to sodīt un prasīt atlīdzināt.

      Pat Krievijas juristi uzskata, ka baznīca izdarījusi spiedienu uz tiesu. Krievijas Federācijas prezidenta padomes Cilvēktiesību jautājumos vadītājs Mihails Fedotovs, nokritizējis spriedumu pankgrupas Pussy Riot lietā, norādot, ka šis tiesas spriedums ieies vēsturē, kā piemērs tiesas kļūdai, raksta aģentūra”Interfax” .

      Intervijā aģentūrai Fedotovs izteicis cerību, ka šo “kļūdu” labos augstāk stāvošas instances. Fedotovs arī atzīmējis, ka likumdošanā panta par, “zaimošanu”, kāds bija deviņpadsmitajā gadsimtā, tagad nav.

      „No 1845.- 1885. gadam par zaimošanu piesprieda arestu no trim līdz astoņiem mēnešiem, bet ne divus gadus. Pat atbilstoši 19.gadsimta likumiem, pašreizējais spriedums šķiet mazliet dīvains,” – norāda Fedotovs.

      Viņš gan iepriekš piekrita meiteņu advokātiem, kuri uzstāja, ka viņu klientes ir izdarījušas administratīvu pārkāpumu, nevis krimināli sodāmu noziegumu.

      “Mani kā juristu neapmierina neviens cits spriedums, kā tikai attaisnojošs.Es neredzu šo dāmu izdarībā to, ko viņām inkriminē,” teica Mihails Fedotovs 17. augustā, kad Maskavas Hamovniku tiesa pasludināja savu lēmumu.

  5. Atvainojos, ja sava argumenta vērtējumu uztvērāt, kā lamuvārdu sev. Ja būsim precīzi, tad Jūs nelamāju, nebiju tā domājis, bet norādīju tikai uz vienu Jūsu domu, ko tiešām tā prasās nosaukt kā nosaucu.
    Ja reiz diskutējam, 😉 varbūt atbildēsiet uz manu jautājumu, kas ir mana iepriekšējā komentāra sākumā? tb jautājums, kāds būtu rezultāts līdzīgai akcijai ASV vai Izraelā?
    Tātad Jūs uzskatat, ka Pussy Riot sods ir nesamērīgs? Varbūt. Iespējams pietiktu ar mazāku laiku cietumā. Sodam vajadzētu būt tādam, kas atņem citiem protestētājiem vēlmi taisīt savas akcijas vietā, kur ticīgie ir nākuši Dievu lūgt. Man nav pieņemama huligānu heroizēšana.
    Interesanti, cik paredz mūsu Latvijas kriminālkodekss par huligānismu? Kā tas klasificē zaimošanu? Cik atceros, par valsts karoga apgānīšanu varēja arī dabūt cietumsodu. Manuprāt šādas darbības baznīcā ir gan zaimošana, gan huligānisms.
    Un uz šo jautājumu gan lūdzu atbildiet: Ko Jūs teiktu, ja piemēram Lindermans & Co dievkalpojuma laikā baznīcā uz altāra kliegtu protestus pret mūsu tagadējo valdību? Un ja viņš šo baznīcas akciju veiktu mūsu valsts svētkos, svētku dievkalpojumā 18. novembrī, vai okupantu svētkos 9. maijā?
    Vēl viens piemērs: Cik atceros, par čurāšanu pie Brīvības pieminekļa varēja tikt cauri ar naudas sodu. Tātad firma, organizējot vecpuišu ballīti Rīgā var mierīgi iekļaut savā piedāvājumā sadaļu “Čurāšana pie Brīvības pieminekļa = x Ls” Mēs pelnam, pelna balītes organizatori un čurātājiem prieks! Vai tas ir normāli? Varbūt par zaimošanu tomēr pienākās tādi sodi, kas stabili atņem vēlmi veikt šādus nodarījumus?
    Neatbalstu Putinu, bet ja reiz ir reliģijas brīvība, tad valstij ir jāuzņemas tās aizsardzība pret huligāniem.

      • Toreiz tālajā 12. gadā Jūs atslēdzāt man iespēju Jums atbildēt. (nožēlojami) Šodien pagooglēju savu vārdu un uzdūros šai diskusijai. Tad nu to turpinu 🙂 Tālāk atbilde toreizējā diskusijā:
        …Latvijas, kā arī citu Eiropas valstu likumdevēji šajā jautājumā nav ar Jums vienisprātis. Huligānisms pēc Latvijas Krimināllikuma ir krimināli nevis administratīvi sodāma darbība. Pēc mūsu likumdošanas iespējamie sodi Latvijā varētu būt šādi:
        226.pants. Sabiedrisko pasākumu organizēšanas un norises kārtības pārkāpšana soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz sešiem gadiem vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz simt piecdesmit minimālajām mēnešalgām.
        231.pants. Huligānisms
        soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz septiņiem gadiem un policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem.
        Cik saprotams, par sabiedriskās kārtības traucēšanu ir arī administratīvie sodi. Nu, neesmu jurists. Tomēr domāju, ka čurāšana pie Brīvības pieminekļa un “čurāšana” baznīcā uz altāra, nav viens un tas pats. Pēc smaguma to varētu pielīdzināt karoga vai kapu apgānīšanai? Bet ok, par to lai komentē juristi. Domu sapratāt

  6. Izlasīju šo rakstu līdz galam un tomēr nepamet sajūta, ka nevis mūsu mūziķi ir zombēti, bet kāviņustursauc žurnālisti ir zombēti ar ideju izpūst mušu no ziloņa. Meitenes pilnīgi nepieņemamā veidā izpaudās baznīcā. Viņas par to tiesā. Nekādi brīnumi – arī Latvijā šādi izgājieni netiktu palaisti garām – mūsu Drošības policija ne to vien pastrādātu. Te nav runa par Putinu, Bērziņu, Obamu vai kāviņutursauc prezidentu. Ir runa par nepieņemamu uzvedību. Un es atbalstu, ka sodam bija jābūt. “Чтобы другие боялись!”

  7. “Varbūt par zaimošanu tomēr pienākās tādi sodi, kas stabili atņem vēlmi veikt šādus nodarījumus?” – pirms vairākiem gadiem kāda, neatceros kura no “harismātisko kristiešu” sektām (vieni no tiem,kuri piesaucot Jēzu kratās sporta zālēs) sarīkoja “pagānu grāmatu” dedzināšana, ja atmiņa neviļ, arī Jaunsudrabiņš tika dedzināts. Vai šie kristieši saņēma sodu?
    Un, nebūt nejūsmoju par šo meiteņu akciju (starp citu, nepiekrītu arī Veinbergas kundzes pārmetumam latviešu mūziķiem par neatbalstīšanu, katram ir brīvas ties’bas izvēlēties, ko un kā atbalstīt), bet šāds teikums : “Sodam vajadzētu būt tādam, kas atņem citiem protestētājiem vēlmi taisīt savas akcijas vietā, kur ticīgie ir nākuši Dievu lūgt.” – kas tie par viduslaikiem, vai pat staļinisko domāšanas veidu? Spriedumam ir jābūt par konkrētu nodarījumu – ja pelnīts, tad pelnīts, bet – nekādā gadījumā nedrīkst kādu sodīt tāpēc, lai iebiedētu citus!

    • Ja Jūs krievu meiteņu akciju uztvertu tā kā šī akcija bija iecerēta – tātad kā performance un saprastu, ka šis mākslas veids notiek TIKAI neparastās vietās, tad, manuprāt nebūtu pamata liekām diskusijām par “zaimošanu”. Slikti, ka skolās nemāca mākslas vēsturi un to nezina pat krievu tiesneši:)

      Protams, ka ar varu nevienu mākslinieku nepiespiedīsim izteikties par lietám, par kurām daļa no viņiem negrib vai baidās izpausties, taču tviterā vakar šajā Prātas Vētras un citu mākslinieku sakarā trāpīgi konstatēja Gundars Kuļikovskis “Cilvēki, kuriem nospļauties par citu mâkslinieciskās brīvības ierobežošanu, nav šādas brīvības cienīgi.”

  8. Nu jā, ignorance ne vienmēr ir tā labākā politika. Tiesa, brīvības ierobežošana pasaulē notiek nepārtraukti, lai cik tas skumīgi nebūtu, tad kaut vai Tibetas sakarā vajadzētu katru dienu protestēt…
    Bet meiteņu sakarā, protams, ka sods tika piespriests tieši tāpēc lai “atņem citiem protestētājiem vēlmi taisīt savas akcijas”, kā te raksta mūsu pašu kristīgie “akmeņu metēji’ (te derētu atcerēties ko par akmeņu mešanu teica viens vīrs pirms divtūkstoš gadiem), vienīgi baidos, ka sodītājus uztrauca Kremļa vadības kritizēšana, nevis vienkāršo ticīgo jūtas.
    Tātad, sods ir pārējo iebiedēšanai – tātad, netaisnīgs.
    Par pašu akciju… labi, performace, bet sava daļa taisnības ir arī Otto Ozola rakstītajā.

  9. Sandrai (Veinbergas k-dzei). Palasīju jaunākas diskusijas e-pastā pēc pieraksta blogam. Nepievērsu uzmanību – kas ar ko. Bet radās doma. Ja es ko atbalstu, tad esmu gatavs arī pats to darīt. Ja es neesmu tam gatavs, bet neiebilstu, tad klusēju. Ja nepatīk un negribu tādu darbību vispār, tad iebilstu. Kaut kā tā…. Vai Jūs, Sandra (Veinbergas k-dze), esat gatava PR protestu atkārtot kā protestu, labi, ne Krievijā, bet Latvijā? Pret valsti, kura 20 gados pazaudējusi pusi miljona vai 20% no iedzīvotājiem? Vai atdevusies zviedru bankām un pensiju fondiem… Oi, tas neies. Vai, ja Jūs negribat iesaistīties Latvijas valsts un tautas liktenī, esat gatava publiskotai performancei ar vistas kautķermeni un savu atkailinātu miesu lielveikalā? Solidaritātei. Varbūt pārliecināsiet… Pasveiciniet Cērpu 🙂

    • Paldies par priekšlikumiem un ieteikumiem par to, kas man būtu jādara. Es tomēr darīšu to, kas man vislabāk izdodas un padodas. Tātad likšu lietā to, ar ko es nodarbojos. Kas tas ir, to Jūs varat izlasīt manā mājas lapā! 🙂 Ja es būtu performanču un hepeningu speciāliste, tad es rīkotos ar šiem līdzekļiem, taču tā nav mana māksla. Ne man, ne Jums nav jādara lietas, kas citiem iznāk labāk, vai ne? Bet Pussy Riot performances pilnībā atbalstu, zinot ka Krievijā ar citām metodēm būtu grūti pievērst uzmanību Putina režīma bezcerīgumam.

      Par tiem pazaudētajiem iedzīvotājiem man nav tik pesimistisks viedoklis. Lielākā daļa no viņiem nekur nav pazuduši Latvijai, tāpat kā es, jo strādāju un dzīvoju pamatā Latvijā un Latvijā arī maksāju šeit nodokļus. Šie emigranti savu naudu iegulda Latvijā un atgriezīsies kādreiz ar Rietumu pieredzi, kas Latvijai ir ļoti vērtīga, lai stāvētu pretim pašlaik dominējošai Krievijas ietekmei. Tāpat kā es.

      Dzīve Rietumos arī man lika daudz ko saprast, apjaušot kas ar mums un Latviju padomju režīmā gados ir noticis un tagad redzu, ka tas draud atkārtoties, bet jau pavisam citā formā. Daudz rafinētākā un ietekmīgākā nekā militārs spēks un tanki. Rīga un Latvija aizvien vairāk sāk atgādināt padomju Latviju ar dominējošo krievu valodu, ar Krievijas medijiem, ar Krievijas karogu atgādinošu Rigas karoga plīvošanu uz ielām, ar Krievijā valdošajiem uzskatiem, ar krievu popkultūras pielūgsmi, ar neiecietību pret citiem uzskatiem, ar Krievijas izpratni, kas ir grēks un kas nav utt.

      Ne es, ne mani bērni negrib dzīvot šādā Latvijā, kur viņi nevar iztikt ar latviešu valodu sadzīvē un komunikācijā uz ielas, kur Lattelecom piedāvā pamatā tikai krieviski tulkotus Rietumu Tv kanālus un kanālus no Krievijas, bet nevienu no Skandināvijas…. Lai tas nenotiktu, es arī izmantoju savus līdzekļus, kas man vislabāk iznāk un cīnos par Latvijas suverenitātes saglabāšanu tā kā man šķet vispareizāk.

      • Šie emigranti savu naudu iegulda Latvijā un atgriezīsies kādreiz ar Rietumu pieredzi…….. Cik tad ir atgriezušies kopš 1990? Kā atgriezīsies nepiedzimušie? Kas radīs to latvisko vidi, ja pašu latviešu te nebūs?

        Ne es, ne mani bērni negrib dzīvot šādā Latvijā, kur viņi nevar iztikt ar latviešu valodu sadzīvē …….. Kam pieder MTG grupa, kas aizņēmusi visu vietējo TV? Lattelecom nav televīzija, lai gan viņi sevi tā reklamē, tāpat kā RIMI neražo pienu. Kam pieder Latvijas banku sektors, kas diriģē gan valdību, gan Saeimu, gan uzpērk pašvaldību vadītājus? 25 mil var piemaksāt, lai uzdāvinātu zviedriem HIPO pelnošos aktīvus, bet 23 mil bērnudārziem nav! Vai tiešām viss, ko es te rakstu man ir Krievijas propagandas ieborēts murgs?

        Latvija nav Rīga, tāpat kā Parīze nav Francija. 30 km no Rīgas Jūs varat sarunāties latviešu valodā cik vien tīk. Pārsvarā ar putniņiem un kokiem. Drīz mums būs viszaļākā valsts Eiropā, un tad jau arī Āfrikas bēgļi samierināsies, ka mazliet vēsāka.

        • Neesiet tik negatīvs un bezcerīgs!
          Es daru, ko varu un skandalozi raksti par MTG un Lattelecom piekopto rusifikācijas politiku savu TV kanālu paketēs man ir (palasiet agrāk kaut vai (Rietumu vai Krievijas ietekme – kas vairāk apdraud Latviju?) un to idejas ir pārtvēruši tie, kas var izmainīt situāciju. Arī savā zinātniskajā un pasniedzēja darbā augstskolā daru to pašu.
          Tā kā lietas ietekmēju un tās notiek.
          Emigranti atgriezīsies noteikti, jo to rāda citu Eiropas valstu pieredze un likumsakarības! Es ar esmu atgriezusies:) Un dzimstība arī būs!
          Arī par zviedru banku un pensiju fondu divkosīgo politiku man ir rinda publikāciju, kas izsaukusi baņķieru neapmierinātību. Nenosaukšu te visas. Palasiet manā mājas lapā http://sandraveinberga.lv/2012/06/26/burvju-makslinieks-tirgus-un-bralis-parads/ http://sandraveinberga.lv/2012/04/18/pensiju-bizness-latu-staditaji-un-to-vajredziga-klientura/ http://sandraveinberga.lv/2011/12/13/vakar-vajadzeja-pirkt-swedbank-akcijas-zviedri-par-swedbank-akciju-svarstibam-nav-dumu-bez-uguns/
          http://sandraveinberga.lv/2011/12/01/banku-krizes-neticiet-bankieriem-un-to-finansetiem-kontroletajiem-vini-melo-vai-nesaka-visu-patiesibu/ http://sandraveinberga.lv/2011/12/11/baumas-par-swedbank-ta-saucamo-bankrotu/!

          • Es sevi par pesimistu neskaitu, citādi jau neko nerakstītu 🙂 Mans noskaņojums pašlaik vairāk sasaucas ar Ilmāra Meža viedokli. Tas drīzāk ir reālistisks.

            Zinot cilvēka uzmanības ierobežotību un politiķu tieksmi ar to manipulēt, es apzināti vēršu uzmanību uz būtiskāko. Šajā kontekstā arī jezga par PR man šķiet lieka. Nav runa par PR, bet par to, ka pašlaik budžetu labo un jauno grūž cauri ar NAPu piedevās. Referendumu likumu iekaļ važās tā vietā, lai izveidotu efektīvu un lētu iedzīvotāju aptauju, parakstu vākšanu un referendumu sistēmu. PR un tagad vēl krievu valodas paraksti Dombrovskim un Vilkam kā medusmaize. Un diemžēl arī koalīcijas partneriem tā ir ērti.

            Jā, redzu ir raksti. Nu jau esmu pierakstījies uz jaunumiem, tad jau pamazām arī aizpildīšu savu zināšanu robu par Jūsu publikācijām 🙂

          • 🙂 šajā sakārībā vēlētos piebilst, ka mūsu mīļajā Latvijā nopietna žurnālistika skaitās tikai “šāviens pret varu” un tas faktiski ir ļoti šaurs mediju misijas konstatējums. Ar saviem rakstiem es apzināti cenšos palūkoties arī uz citiem mūsu sabiedrības efektiem, kas tieši tāpat kā politika – ietekmē mūsu dzīvi. Jūsu norādītās tēmas ir ļoti svarīgas un ir vesela armija mediju darbinieku, kas metīsies tām visū un pareizi darīs. Mani pašlaik mulsina jautājums par to kāpēc Latvijas sabiedrība ir tik konservatīva un ieslēgta aizspriedumos kā roku dzelžos. Vai tā arī tomēr nav ARī MEDIJU vaina? Tiek daudz runāts par garīgumu un skati mesti uz daudzu šejieniešu “vienīgo patieso avotu:baznīcu” itkā citur neku Latvijā garīgumu nebūtu ko meklēt. Savādi. Iespējams, ka problēma ir daudz plašāka – mūsu savstarpējo attiecību kultūra vai “nekulturālība” sēj pesimismu un izmisumu…kad ļaudis (izsalkuši pēc cilvēcības) meklē mierinājumu procesijā, rituālos un iluzorā virtuālo draugu kopā? Māksla nav pienākumu augstumos?

          • Pat demogrāfijas jautājumos starp māmiņām ir iedzīts ķīlis – māmiņu algas! Ģeniālais birokrātijas izgudrojums trekno gadu laikā ļāva saņemt tūkstošus vieniem, bet desmiti tūkstoši citu iztiek ar 30 latiem. Un tad pirmās nicinoši saka – nemāki pelnīt, nepienākas bērni! Bet ja tās otras īstenā misija ir tieši bērni? Tad viņai pienākas Īrija?!

            Žurnālistos vēl joprojām ir manāma Ēlertes Diena, šķīstā privatizācijā zviedru rokās iedzimusī. Vēl tur kaut kāds fonds 🙂 Ja vajag kādu nokost, tad var arī pārspīlēt, var pateikt tendenciozi. Mērķis attaisno līdzekļus! Kad tā padomā, ienāk prātā, ka mūsu žurnālistu Pussy Riot bija preses konference pēc Zatlera ievēlēšanas 🙂

          • Jā, problēmu ir ļoti daudz, taču “lietas” reizēm tiek arī dēmonizētas un nav tik traki kā no malas izskatās. Nedomāju, ka ir pamatoti visā vainot “zviedrus”. Man ir principiāli nepieņemami, ka mēs jaucam parasto un sirsnīgo zviedru tautu ar viņu politiķiem vai biznesa haizivīm. Tas ir tas pats kā asociēt visus latviešus ar Šķēli, Lembergu vai lindermani. Nav “visi zviedri” izdevuši baltiešu leģionārus, sabraukuši 2 latviešu policistes (starp citu tieši es par viņām toreiz sagatavioju materiālu un centos pārsūdzēt zviedru tiesā Bu Andresu vēlreiz)!
            Vissliktākais ir krievu partiju “kūlaks” Latvijas parlamentā un Ždanokas centieni visu laiku turēt Latviju stresā.Jāplēšas savā starpā un nav laika svaigu gaisu ielaist tepā. Mācu augstskolā gan latviešu gan krievu studentiem un tur daudz diskutējam un varam vieoties, viss sanāk perfekti. Brīnos kāpēc valsts līmenī tas neizdodas? Man liekas, ka krievu latviešu attiecības šodien ir pats galvenais jautājums Kremļa “soft” rusifikācijas ofensīvas kulminācijas brīdī.

          • Klasiskais jautājums: Kam ir izdevīgs tas 2/3 pret 1/3 Saeimā? Izrādīsies, ka pie varas esošajiem… varbūt, bet VISIEM ārpusē noteikti. Tad parādās Jaunais Vilnis dažas dienas vasarā, Jūrmalā. Un ja atver acis, tad ieraugam visu banku sistēmu, zemes un mežu tirgu, visu veidu mazumtirdzniecības tīklus utt. Kādēļ es to atkal saku? Tādēļ, ka nekādu draugu un labo kaimiņu nav. Tas, ka parastais zviedrs ir tāds labs un jauks, netraucē viņa pensijas fondam slaukt Latviju. Parastais zviedrs no tā neatteiksies kaut kāda sava labā principa dēļ. Tikai tad, ja viņam to neļaus un neļaus vēlreiz.

            Es domāju, ka citā rakstā minētais Swedbankas Švarcs, kuru personīgi pazīstu, nesaka taisnību par to, ka visu nosaka šeit uz vietas. Es gan pieļauju, ka viņš pats tic tam, ko teica 🙂

            Regulārie aicinājumi sargāties no Krievijas un skatīties mutē rietumiem man atgādina skrejoša cilvēka saucienu “Ķeriet zagli!” Kam nozaga, lai ķer! Latvieši 20. gadsimtā jau savu daļu pasaules taisnības vārdā ir izkarojuši. Ir laiks pārgrupēties un atjaunot dzīvo spēku, jo pasaules gals var arī neiestāties šā gada decembrī 🙂

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s