Kā Pauls un Krutojs pazemoja Latviju

2012. gada 26. jūlijā

Pievērsiet uzmanību fotoattēlam, kas tapis pēc ”Jaunā viļņa” līderu Igora Krutoja un  Raimonda Paula tikšanās šodien ar Latvijas Kultūras ministri Žanetu Jaunzemi – Grendi.

Krutojs un Pauls uz šo oficiālo tikšanos ministrijā bija ieradušies tērpušies mežcirtēju kreklos. Turklāt cienījamais komponists Raimonds Pauls vēl bija uzcirtis sev mugurā arī makšķernieku jaku. Foto no TVnet.

Krutojs un Pauls uz šo oficiālo tikšanos ministrijā bija ieradušies tērpušies mežcirtēju kreklos. Turklāt cienījamais komponists Raimonds Pauls vēl bija uzcirtis sev mugurā arī makšķernieku jaku.

Daži no Jums, cienījamie lasītāji, iespējams teiksiet – ” un kas, par to?”

Taču!

Vai varat iedomāties, ka abi šie kungi šādā izskatā būtu ieradušies uz oficiālu tikšanos ar Krievijas, Francijas vai kādas citas valsts oficiālo pārstāvi? Ministru? Prezidentu?

Zinot, ka sarunām sekos foto sesija?

Runa šajā gadījumā ir par oficiālu tikšanos. Ministrijā. Nevis dārza lapenē.

Protams, ka nē, jo jebkuras citas valsts ministra padomnieki, preses sekretārs viņiem būtu aizrādījuši. Šādā izskatā mēdz aizrādīt. Abiem ”Jaunā Viļņa” līderiem nāktos vispirms saģērbties atbilstoši protokolam (ar to liecinot savu attieksmi pret Latviju) un tikai pēc tam ierasties vizītē pie ministra.

Izskatās, ka Latvijas Kultūras ministrei Ž. Jaunzemei – Grendei nav tik kompetentu un principiālu padomnieku, kas varētu pateikt priekšā šiem kungiem, kādā izskatā cilvēki mēdz ierasties uz oficiālu tikšanos ar ministri viņas darba kabinetā.

Jo šādos gadījumos sarunu dalībnieku ārējais tēls arī signalizē gan attieksmi pret sarunu partneriem, gan pret valsti, gan par savu kultūru, gaumi.

Visdīvainākais ir tas, ka abi šie kungi paši nesaprot elementāru etiķeti un diplomātisko protokolu, kas būtu jāievēro arī šajā gadījumā, kad Krievijas pārstāvji ierodas uz sarunām ar Latvijas amatpersonu. Vienkārši tāpēc, ka ”Jaunais vilnis” ir arī politisks projekts.*  Turklāt  tikšanās šajā līmenī nav draudzīga parunāšanās, bet gan Krievijas attieksmes paušana pret Latviju.

To demonstrē viesu izskats un attieksme.

Tas ir ļoti vienkārši.

Notikušo, iespējams var piedot Igoram Krutojam, kuram ir rocība iegādāties dārgāko dzīvokli Ņujorkas centrā, taču pieklājība, diemžēl, palikusi Gaivoronas ciema lauku bajānista līmenī.

Neizprotami, kāpēc mūsu pašu Raimonds Pauls jau kuro gadu pēc kārtas ar savu  dīvaino izskatu šajās ”Jaunā Viļņa” vizītēs Latvijas varas gaiteņos demonstrē to pašu izpratni pret Latvijas valsti.

Šis – šodien notikušais fakts nebūtu pievērsis manu uzmanību, ja neatgādinātu iepriekšējo gadu fotoreportāžas no ”Jaunā Viļņa”  top – menedžmeta vizītes pie mūsu valsts prezidenta.  Jau tajās  90 % no ”Jaunā viļņa” reprezentantiem ar savu izskatu demonstrēja klaju necieņu valstij, kura viņi rīko savu popkultūras pasākumu.

Jā, zinu, ka daudzi mani mierinās -” ko gan var gribēt no popkultūras pārstāvjiem, kas vairumā gadījumu nezina etiķeti un nereti neko nesaprot no apģērbu kultūras”.

Tā, faktiski ir.

Jauc skatuves kostīmus ar reālo vertikālo kultūras skalu.

Protams, ka skatuves tērpa zemu līmeni, nekulturālību nereti mēdz traktēt kā jaunradi. Brīžos, kad karnevālisms nomāc eleganci.

Taču arī no popkultūras pārstāvjiem mēs varētu pieprasīt elementāru pieklājības normu pārzināšanu tiekoties ar valsts vadītajiem. Vēl jo vairāk, ja viņi nereti uzdodas pārstāvam modi, “glamūru”, labu stilu un gaumi…. bet tagad izrādās…vien analfabēti šajās jomās.

Attiecību veidošana ar viesību saimniekiem nav nejaušību un nenozīmīgu sīkumu. Tā ir elementāra PR ābece.

”Jaunais Vilnis” ir ieradies ciemos kaimiņvalstī Latvijā un vēlas, lai šeit viņus novērtē kā būtisku kultūru un ekonomiku veicinošu faktoru. Tāpēc, pirms Krutojs un Pauls enerģiski metas pie Jūrmalas koncertzāles tualešu kritizēšanas, vispirms pašiem vajadzētu apskatīties vai ”bikšu priekša nav vaļā”, ierodoties vizītē pie Latvijas valsts kultūras ministres.

Tad izrādīsies, ka pagājušā gada  ”zemās kvalitātes” Dzintaru koncertzāles tualetes ir pietiekoši atbilstošas viņu pašu kultūras līmenim.  

xxx

*Atcerēsimies Krievijas un Latvijas  prezidentu oficiālos vēstījumus, Krievijas un NVS valstu vēstnieku un citu Kremļa režīmam lojālu cilvēku  zīmēšanos šajā pasākumā,  pret Putina politiku iebilstošās K. Sobčakas izmešanu no vadītāju saraksta utt.

Advertisements

16 thoughts on “Kā Pauls un Krutojs pazemoja Latviju

  1. Autore aizmirsa, ka Pauls tak visu naudu un iekrājumus zaudēja Latvijas valsts uzraudzītajā Krājbankā, līdz ar to viņš attiecīgi demonstrē, ka tagad ir pliks un nabags!
    Ja viņam pateiktu, ka jāģērbj smokings, viņš tādus mēslus par to banku atkal virsū uzgāztu, ka maz neliktos! 🙂

  2. Profesore un citādu titulu autore pašās beigās veikli skatītājus sabāž Kremļa ragavās un uz mežu ! Atceroties nabaga Sobčaku! Ļoti akadēmiski ! Par varētu teikt zinātnisks vērtējums koncertam.

    • Savādi, es neko neesmu rakstījusi par Zviedriju. Drīžāk izskatās, ka Jūs man to “Zviedriju” apzināti līmējat klāt kā grēku, jo neviena cita argumenta Jums nav. Vai Jums zviedru bankās ir neatdoti kredīti, ka esat tik dusmīgs/a? Nepieklājība eksistē visur – gan Krievijā, gan Latvijā, gan Zviedrijā gan Francijā. Tā ir plaši izplatīta lieta un tai ģeogrāfisko robežu nav. Jūs to nezinājāt? Domājāt, ka zviedri ir īpaši pieklājīgi? Tur man Jūs jāapbēdina. Diemžēl tā nav.

    • Paldies par savādiem komplimentiem, kas laikam domāti kā apsaukāšanās.:) Ok, Jūsu aizvainojumu un sašutumu es redzu. Koncertu es novērtēšu. Tas nebūs akadēmiski, jo šim nolūkam es piedalos pavisam cita profila konferencēs un uzstājos ar akadēmiskiem ziņojumiem. Varat pasekot. Internetā manus akadēmiskos darbus var atrast, ja Jums akadēmisms patīk labāk. Par Kremļa ragavām varu Jums piekrist. Diemžēl tās eksistē un Krievijas valsts TV (kas šajā pasākumā visu nosaka) ir Kremļa cenzūras iespaidā. To zina visi un tas ir pierādīts un skaidri redzams arī uz ekrāna. Acīmredzot Jūs to neredzat, nesaprotat un tāpēc uzskatāt, ka es kaut ko šajā virzienā pievelku “aiz matiem”. Par Sobčaku ir tā, ka viņa pieder Kremļa opozīcijai un tāpēc no šī koncerta vadīšanas tika izslēgta politisku motīvu dēļ. Neredzu šajā remarkā neko akadēmisku. Kāpēc Jums viss, kas ir kritisks šķiet akadēmisks? Nav argumemntu?

  3. Suņu Jēkabs – jā, Latvijas valsts uzraudzības iestādes nogulēja Krājbankas krahu. Taču – ja jau tāpēc maestro šādi “soda” kultūras ministri… tad, konsekvence prasītu, lai viņš tāpat arī “sodītu” Jaunā Viļņa publiku, jo tiešais vainīgais krājbankas krahā taču bija “kauls” no šās publikas, no krievu jaunbagātniekiem.

    • Jā, Paula sarūgtinājumu (bankas dēļ) var saprast. Taču viņš neprot lietišķo un oficiālo stilu. To varēja pamanīt arī pērn. Vizītē pie Bērziņa un vizītēs pie Zatlera. Skatuves un ikdienas stilu viņš prot. Oficiālo – nē. Pats ir sēdējis garus gadus parlamentā un likumus pieņēmis, arī par bankām. 🙂 Tagad “taisās pakaļ” jaunbagātniekiem, kas liecina par nekompetences adoptēšanu. Žēl. Parotams, ka Pauls mums visiem ir viens un ļoti cienījams kā mūziķis. Protams, ka tā ir. Taču arī saulei ir traipi un mūsu šlāgermūzikas ģēnijs visās jomās (kā redzams) nav nevainojams. Politika (un diplomātija) patiešām nav viņa stiprā puse.

  4. es atvainojos par aso stilu, bet tomēr…
    Jauno Vilni jaukt kopā ar politisko pagātni un atsevišķu grupu politisko tagadni ir ārkārtīgi nekompetenti. Sobčaka nekad nav piederējusi politiskai opozīcijai. Savu publisko iznācienu (līdzīgi Žirinovskim) viņa veido ar dziļu konjuktūru. Viņas vājās zināšanas šajā jomā arī veidoja viņas izgāšanos. Politikā nevienam Dom-3 nav vajadzīgs. Faktiski ar savu klātbūtni viņa ir dziļi diskreditējusi opozīcijas jēdzienu kā tādu.
    Krievija ir jocīga valsts. To izlaupīja t.s. demokrāti, bet pašreizējo opozīciju veido bijušie korumpanti – Kasjanovs ( Rietumu biznesa vidē ar iesauku: Miša- dva procenta), Hodorkovskis – no kriminālām aprindām nācis un ar tām cieši saistīts mežonīgā krievu kapitālisma viens no spilgtākajiem pārstāvjiem. Tur daudz kas ir jocīgs.

    • Es saprotu, ka Krievija ir komplicēta valsts. Man Krievijā ir tuvi un mīļi draugi (galvenokārt Pēterburgā) un informāciju saņemu “tiešraidē”. Diemžēl arī viņi nav augstās domās par Jauno Vilni Jūrmalā un es zinu TV aizkulises, kas liecina, ka diemžēl ir jāvelk kopā šis koncerts ar politisko līniju valstī. Tas ir šīs līnijas sastāvdaļa. Ļoti konkrēti. Diemžēl. Jā, man arī labāk patiktos, ka organizētāji nemaisītu iekšā politiku. Tas būtu 100% labāk. Taču viņi to dara un vārdos runā citu. Liksim mieru Sobčakai un Hodarkovskim, es palieku citās domās par viņiem. Pievērsīsimies labāk 3 meičām Pussy Riot, kas joprojām tiek turētas apcietinājumā. Tas ir skandāls un mums vajadzētu kaut ko darīt viņu labā. Palīdzēt.

  5. Tad man gribas jautāt mazliet mar morāli, kuru šeit pārstāvat.
    Pussy Riot meitenes izdarīja to, ko kvalificē par ļaunprātīgu huligānismu – apzināti, iepriekš riktīgi izplānojot ar filmēšanu. Viņas apzināti apgānija Dievnamu un par to ir pelnījušas sodu.
    Es nezinu, ar ko viņas Jums ir tik mīļas, ka esat gatava mesties viņām palīgā.
    Šī nebija pirmā viņu akcija. Pirms tam viena no šīs skandalozās grupas meitenēm, būdama stāvoklī ar savu domubiedru grupu iekļuva dabas muzejā un tur sarīkoja grupveida sexa orģijas, par kurām tika uzņemts porno kino un tad publicēts internetā.
    Šī būtu reize, kad prātīgi būtu paklusēt – lai Pareizticīgo baznīca pati tiek galā ar viņām.

    • Mūsu viedokli nosaka pieejamā informācija. Man ir pavisam cita informācija par šīm meitenēm. Jums, šķiet, šī informācija nāk vienīgi no Krievijas kanāliem. Katru protestu var dažādi raksturot un interpretēt, īpaši tad, ja “kādam” (varai:Putinam, vietējai baznīcai) tas nepatīk un viņiem pieder mediji. Vai Jūs vakar BBC neklausījāties par šo tēmu? Es braucu vakar ar auto cauri Rīgai un klausījos BBC kas, arī plaši apsprieda šo Pussy Riot tēmu un analizēja situāciju ēterā kopā ar ekspertiem no Krievijas. Zviedri plaši informē Kultūras lapās par “aizšūto lūpu” akciju, tikai Latvijā kultūras programmas turpina slīgt pagātnes apjūsmošanā un reālo kultūras kontekstu nepamana. Nē, šī nav reize, lai paklusētu un Pareizticīgo baznīcai es uzticos vismazāk, jo tā ir ļoti politizēta baznīca. Diemžēl. Protams, ka mani šis fakts nesajūsmina. Nepavisam.

  6. “Krievija ir jocīga valsts.”… Jā, lietas būtība slēpjas nevis tajā, kāda Krievija ir vai nav (tā pēc idejas viņu pašu darīšana), bet kādā veidā Krievija ar visiem saviem tikumiem un netikumiem tagad pārņēmusi Latviju? Vispār, ar šo festivālu – vai vēloties nopelnīt kapeiku (starp citu, atļaušos apšaubīt vai “kapeika” vispār reāla), nezaudējam ko daudz vērtīgāku.
    Īpatnējs vēl viens moments, tās personīgas pārdomas, varbūt nereālas,bet atļaušos padalīties – TVNET tīmekļa komentāru sakarībā – ir komentētāju kategorija, kuri pilnīgi visā, kas vien notiek vaino “sliktos amerikāņus”, nepārtraukti brēc ka amerikāņi vēlas visu te visu pārņemt, un tā tālāk. Tagad, lūk, šis krievu popsas balagāns (eh, tad vismaz Grebenščikovu klausījušies) pārņēmis visu mūsu mīļo galvas pils sētu, bet nav nekādi komentāri par krievu intervenci, pārņemsānu, u.t.t.
    Kāds brēciens būtu atskanējis, ja kaut vai.piemēram, “Amerikan Idol” sarīkotu Rīgas centrā grandiozas diskotēkas? Uzreiz brēktu, par “amerikanizāciju”, par mūsu unikālās kultūras apdraudējumu. Bet “krievizācija”, lūk, mūsu unikālo kultūru neapdraud. Kā tā?
    Es te protams tagad neaģitēju pret krieviem, nekādā gadījumā, Runa ir par ko citu. Un man pilnīgi nebija nekas pret visu šo pasākumu visus iepriekšējos gadus – nu, rīkoja Dzintaru koncertzālē, man tur nebija nekādas intereses, un miers. Bet tāda sajūta, ka pamazām šis jau sen vairs nav koncerts – bet pārvērties par Krievijas sponsorētu ietekmes mehānisma palielināšanu. Un piedevām, augstprātīgi atklātu.
    Ļoti ceru, ka tās ir tikai pamuļķa “ķēķa politiķa” murgainas pārdomas… bet, kaut kā rodas asociācijas ar “lapsām vīna kalnā”.

    • Jā, es arī to pamanu un tāpēc gatavoju rītdienas TVNET Spogulim materiālu par šo tēmu – kultūras koloniālismu no Krievijas caur Jauno Vilni. Ļoti ceru, ka izvērtīsies dziļas diskusijas par tēmu un nevis apsaukāšanās. Šī tēma ir ļoti svarīga. Mums visiem.

  7. Politiskās aizkulises nenoliedzami ir it visur. Ja tās vēl speciāli meklē, pamatojoties uz savām zināšanām, informētību un simpātijām/antipātijām – tad bilde ir vēl krāsaināka.
    Ja izmantojam apzīmējumu – kultūras koloniālismu -, tad noteikti ir vērts pamudžināt atpakaļ, un mēģunāt saprast – kuri ir tie LV mēdiju politbiroja (NEPLP) darboņi, kuri atdevuši nacionālo ēteru krieviem, TV kanālus vēl kādiem un piepludinājuši nacionāloi TV ēteru trulām hollivudas filmām.

  8. Un vienmēr un neizbēgami pienāk laiks, kad viss nostājās savās vietās un mēs tikai ar nožēlu atcerēsimies šo divkosību, melīguma un klajas mūsu kultūras nodevības laiku…

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s